Köpvillkor

NovaShoppen.se är en webshop i PemoNova AB org.nr 556835-2909

Priser
Moms ingår med 25% i samtliga priser.
Priser anges i SEK.
För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod.

Fraktkostnader och avgifter
För beställningar som levereras inom Sverige så tillkommer endast en låg enhetsfrakt om 69 kr.

Fraktkostnad till Danmark och Finland är 140 kr.
Fraktkostnad till Norge är 185 kr.

Vid betalning med bankkort/kreditkort tillkommer inga övriga avgifter.

Vid betalning med PaysonFaktura 14 dagar tillkommer inga övriga avgifter.

Vid betalning med PaysonFaktura 30 dagar tillkommer en fakturaavgift på 29 kr.

Leveranstid
Vår strävan är att leverera din order så snabbt som möjligt. Om det du har beställt finns i vårt lager så skickar vi din beställning i normala fall inom 24 timmar. Detta gäller under förutsättning att nästkommande dag är en vardag. Om varorna inte finns i vårt lager, levererar vi i normala fall inom 3-7 arbetsdagar. För Gotland, Norra Sverige och övriga norden tillkommer någon transportdag.

Postpaket
Vi levererar din beställning med PostNord, DHL eller DB Shenker . Du hämtar paketet på ditt utlämningsställe när du har tid.

Köpvillkor (Banköverföring)
Betala manuellt till vårt Plusgirokonto. Använd ditt ordernummer som betalningsreferens. Din order kommer inte att skickas innan vi ser betalningen på vårt konto. Vid betalning utanför Sverige använd IBAN

Plusgiro:

  • Bank: Nordea
  • Kontonummer: 58 14 89-2
  • IBAN: SE92 9500 0099 6026 0581 4892
  • BIC: NDEASESS

Köpvillkor (Kortbetalning)
Din order levereras komplett mot kortbetalning.

När du betalar med kort på NovaShoppen.se hanterar www.payson.se din betalning för att den ska ske på ett säkert sätt. Betalningen sker då genom en säker anslutning och med ett säkert system som uppfyller alla internationella säkerhetskrav.

Tillkommande kostnader är; fraktkostnad, se rubrik Fraktkostnader ovan.

Köpvillkor (Faktura, konto och delbetalning)
Payson erbjuder via Svea Ekonomi AB faktura, konto och delbetalning.

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.  Vid fakturaköp med betalningsvillkor 14 dagar tillkommer ingen fakturaavgift, för betalningsvillkor 30 dagar tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.  För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Payson debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924

Läs mer under Paysons Allmänna villkor.

Tillkommande kostnader är; fraktkostnad, se rubrik Fraktkostnader ovan.

Köptrygghet och returrätt
Ibland blir det fel och inte riktigt som man har tänkt sig. Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Varan får naturligtvis inte vara använd. Vid retur eller byte skall du kontakta PemoNova AB för information om hur du går till väga. PemoNova AB återbetalar pengarna för varan/varorna till dig inom 14 dagar från att vi fått tillbaka dina returnerade varor. Kostnaden för returfrakten står du själv för.

Varan förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från NovaShoppen.se), eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.

Returadressen är: PemoNova AB Utsiktsvägen 26, 434 91 Kungsbacka. Var noga med att bifoga en kopia på fakturan alternativt ett följebrev med dina kontaktuppgifter.

Om vi får tillbaka paket som ej blivit uthämtade inom 14 dagar, förbehåller sig PemoNova AB rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på totalt 195 kr.

Ångerrätt
Konsument har på sätt som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till NovaShoppen.se lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna.

  • Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.
  • Ångerrätten gäller inte för varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar såsom måttanpassade linor mm.
  • Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Varan förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från NovaShoppen.se), eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.

Returadressen är: PemoNova AB Utsiktsvägen 26, 434 91 Kungsbacka. Var noga med att bifoga en kopia på fakturan alternativt ett följebrev med dina kontaktuppgifter.

Reklamationer
Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Kontakta NovaShoppen.se för information om hur du går tillväga, kundtjänst: order@novashoppen.se

Reklamationsrätten är enligt Konsumentköplagen 3 år.

Fakturan du får är ditt garantibevis. Alla våra produkter har minst 1 års garanti. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Har du som kund fått en produkt fellevererad eller en produkt som är trasig, står NovaShoppen.se för returkostnaden. Kontakta då oss för instruktion om hur returen ska ske.

Transportskada
Vid transportskadad leverans, kontakta kundtjänst för vidare hantering. Om skadan på paketet syns utvändigt vid utlämning, vill vi att utlämningsstället skrivet ett intyg på skadan som du får med dig och som kan skickas till oss vid hanteringen av skadan.

Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att artikel kan utgå ur sortimentet. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Vi reserverar oss för eventuella pris- och korrekturfel.

Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig.NovaShoppen.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till annat syfte än att genomföra ditt köp.
Läs mer om vår integritetspolicy.

Saknar du någonting?
Vi har tillgång till avsevärt fler artiklar än vad som visas i webshopen. Om du saknar någonting eller känner dig osäker på vilken produkt du ska välja, så tveka inte att höra av dig. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig till ett lyckat köp.